A tökéletes mézeskalács recept

By WV admin - 12/17/2017

Sziasztok! Mivel vészesen közeleg a karácsony, én már ezen a hétvégén nekiálltam elkészíteni a tartósabb sütiket, így az elmaradhatatlan mézeskaláccsal kezdtem idén is. Rengeteg mézeskalács recept elérhető a neten, könyvekben, de valahogy eddig bármelyiket próbáltam, katasztrófa lett a vége; ezt úgy kell érteni, hogy vagy az íze, vagy az állaga lett borzalmas, illetve már a nyújtódeszkán is csak egy ragacshalmaz volt az egész.

Végül valamiféle isteni sugallat hatására megtaláltam Vargáné Orbán Anikó weboldalát/blogját, aki egy díjnyertes cukrászhölgy, legutóbb például ezzel a glazúrcsodával nyerte meg a Cake Masters Awards Royal Icing kategóriáját, a glazúr-építmények mellett pedig a fő specialitása a mézeskalácsok készítése, dekorálással együtt. Ha szétnéztek a blogján, gyönyörűen elkészített mézeseket találtok, és ami a legfontosabb: megosztotta velünk a saját receptjét! Tavaly próbáltam először ez alapján mézeskalácsot sütni, hadd ne mondjam, hogy rövid időn belül elfogyott mind, még azok is habzsolták, akik amúgy próbálnak egészségesen étkezni. A recept sajnos nem glutén- és tojásmentes, de akinek nincs gondja ezeknek a fogyasztásával, annak bátran ajánlom. Nem könnyű összeállítani a tésztát, bár ha dagasztókaros robotgépet használunk, nem olyan nagy kunszt, ugyanakkor nyújtásnál és kiszúrásnál nem egy letapadt, kezelhetetlen, töredezős vackot kapunk, hanem egy gyönyörű, selymes és könnyen kezelhető alapot. Mivel nem szeretnék "lopni" a blogjáról, ezért képeket illesztek be az általam sütött mézeskalácsokról, majd pedig a recept eredeti linkjét szúrom be, ami az ő blogjára vezet titeket. Ugyanezen a linken lejjebb görgetve találtok máz-receptet is a mézeskalácshoz, és egyéb tippeket. Jó sütögetést mindenkinek! :)


Szissz

  • Megosztás:

Több bejegyzés a témában

0 megjegyzés

Köszönjük a megjegyzésed!