A fantasztikus bőröm: az allergia (#1)

By WV admin - 4/06/2016

https://4.bp.blogspot.com/-qFT6Vo9KeCM/VwTBnPLgBiI/AAAAAAAAAG8/9rPBH3mvQHcdSf2V9hzx8GoTN6hljHRjw/s1600/bor1.png
 (A kép forrása: link)

Sziasztok! Úgy gondoltam, ma írok egy kicsit bővebben a bőrömről, hiszen a későbbi tesztes bejegyzésekhez erősen kapcsolódni fog. Igyekszem nem túl sokat panaszkodni majd, de ha valamelyikőtök hozzám hasonlóan csodálatos bőrrel rendelkezik, talán segíthetnek a tippjeim a nálam bevált, illetve bajt okozó termékekkel kapcsolatban. Mivel elég sokat tudok regélni erről a témáról, ezért részekre bontom ezt a kis sorozatot, és először az allergiáimról mesélek.
Először is általános jellemzéssel kezdeném: télen majdnem hófehér, mégis viszonylag könnyen barnuló és persze leégő (nem tudom mitől függ), hol száraz, hol fényesedő bőröm van, amin általában nem tudok kiigazodni. Nem mondom, hogy annyira gáz a helyzetem, mert tudom, hogy sok embernek ennél sajnos százszor kezelhetetlenebb, de azért én is megszenvedek vele olykor-olykor.

A családomban szerencsére nem sokan szenvednek allergiáktól, nekem viszont sikerült kifognom többfélét is. Alapvetően kétféle allergiám van, ezek az inkább a belsőmet érintő por- és pollenallergia, illetve a bőrömmel kapcsolatos fém-, kozmetikum és parfüm allergia. Az előzőek sajnos elég népszerűek manapság, az utóbbiak talán annyira nem, ezért ezekről írnék bővebben.

A fémallergiám még nem tudom biztosan, mi okozza, ezüst és arany elméletileg nem, viszont mindenféle ún. allergiamentes bizsutól vagy fém dologtól előbb vagy utóbb tele leszek aprócska, vörös, viszkető hólyagokkal, amiket általában muszáj megvakarnom, annyira viszketnek, és olyankor persze sebesek lesznek és nagyon lassan gyógyulnak. Ezek a hólyagok mindig csak ott jönnek ki, ahol érintkezem a fémmel, és érdekes, mert a nyakamon és az ujjaimon még nem tapasztaltam, viszont a fülemben és a karomon többször is. Szemüveges vagyok és évekig fém kereteket hordtam, amikkel semmi baj nem volt, míg le nem pattogott róluk a bevonat, vagy hozzá nem értek a fejemhez valahol. A halántékomon, és ami tényleg nagyon rossz volt, az orrnyergemen alakult ki ezektől az allergia, gusztustalan, gennyes bőrfelülettel társítva... Természetesen nem is tudtam tovább hordani a szemüveget olyankor, újat kellett csináltatnom. Most, sok év után végre először szinte teljesen műanyag keretem van, és annyira boldog vagyok, mert ha minden jól megy, ezzel végre nem kell szenvednem.

A következő a kozmetikum allergia. Nos, ezt szerencsére nem tapasztaltam az utóbbi időben, és valószínűleg összefüggésben áll a parfüm allergiámmal, de körülbelül olyan jellegű, mint a fémallergiám, tehát vörös, viszkető, esetleg dudoros bőrfelületet okoznak nekem bizonyos sminktermékek, krémek meg hasonlók. Az alapozóktól szinte kivétel nélkül viszket az arcom nap végére, ezért a mindennapokban nem is használom, illetve szemöldök ceruzára, púderre is reagáltam már rosszul. Érdekes amúgy, mert míg az alapozóban meg púderben lehet illatanyag, addig egy szemöldök ceruzában nem sok esélyt látok rá, mégis viszket tőle a szemöldököm alatti bőr. Általában viszont kiszárad a bőröm szinte minden sminkterméktől, foltokban piros és pikkelyes lesz, nem túl szép látvány.

És végül a parfüm allergiám, ami talán a legrosszabb és a legdurvább mind közül. Nos, ez azért valahol vicces is, legalábbis én sokszor már csak nevetek az egészen, mert ez az egy dolog aztán tényleg olyan, hogy fogalmam sincs, mire, mikor, miért jön ki. Akkor vettem észre, hogy ilyennel is megáldott a sors, amikor anyukám vett magának egy isteni illatú Bvlgari parfümöt, én pedig elkunyiztam tőle, mert borzasztóan megtetszett. Azért vett egy kicsit drágább lötyit, mert megunta, hogy magára fúj valamit, és kb. 1 óra után már alig érződik, ez pedig teljesen beváltotta a hozzá fűzött reményeket: nagyon kellemes illata volt, ami egész nap kitartott. Pontosan ezért akartam én is kipróbálni, és már az első fújás után éreztem, hogy viszketek, de úgy voltam vele, hogy ennyit kibírok. Nem tudom, hányszor használtam, de egyik nap egyszerűen jellemezni is alig tudom, hogy nézett ki tőle a nyakam... A mellkasomtól az állam vonaláig és két oldalt a nyakamon úgy nézett ki a bőröm, mintha piros ételfestékbe áztattam volna magam, mert nem rákvörös volt, de nagyon erős rózsaszín, és az egész felület tele volt viszkető, égő, fájó, picike dudorokkal. Azt hittem megbolondulok, ahogy máshová nyúltam, terjedt tovább és iszonyú csúnya volt. Szerencsémre télen történt, ezért magas nyakú pulcsival valamennyire el tudtam takarni, de még azután is jó pár napig vörös volt, hogy elkezdtem kenni talán Elocommal, nem tudom pontosan. Ott eldöntöttem, hogy inkább befújom magam egy nap többször is, de még egyszer ilyen erős parfümöt nem használok. Azóta kizárólag olcsóbbakat veszek, inkább EDT-ket, valamint próbálom csak a ruhámra fújni.

Na de ha ez nem lenne elég, nemrég történt, hogy vett nekem anya aloe verás törlőkendőt a Rossmannból arctisztításra meg felfrissítésre, amivel hasonlóan jó élményem volt. Rá is van írva, hogy érzékeny bőrre, aloe vera, nyugtató hatású, bla bla, én meg persze bedőltem neki, mert annyi eszem már nem volt, hogy elolvassam az összetevőket, ahol a parfüm is fel volt sorolva. Hmm... Hazaértem, áttöröltem vele az arcom, tényleg jólesett neki, az illata is jó volt, viszont ahogy ültünk a szobában, egyszer csak kérdezik tőlem, hogy minden oké? Rákvörös az arcod! Hirtelen azt hittem, csak kipirultam vagy valami, belenéztem a tükörbe, és elég nagy tempóban tényleg rákvörössé vált az egész arcom, ahol érte a kendő. Nem akartam hinni a szememnek, mert se dudor, se hólyag nem volt rajta, még csak nem is viszketett, mégis olyan piros volt, mintha megégett volna. Rohantam a fürdőszobába lemosni még mielőtt nagyobb baj lesz belőle, ittam egy kalciumot és körülbelül fél óra után szépen eltűnt. Mondanom sem kell, azóta sem használtam.

Egyébként nagyon furcsa ez az allergia-téma, mert tényleg csak bizonyos dolgokra reagál ennyire rosszul a bőröm, parfümből is használtam már többfélét, illetve általában illatosított kencéket és kendőket használok, mégis van, amire ez a válasz, van, amitől meg semmi bajom. Voltam egyszer allergia vizsgálaton, de csak vérből próbálták kimutatni és persze negatív lett, de amint alkalmam lesz rá, elmegyek egy rendes, "kaparós" vizsgálatra, hátha ott kiderül, mi ez az egész.

Kissé hosszúra sikeredett ez az iromány, de remélem, érdekesnek találtátok, a közeljövőben pedig érkezem a téma többi részével, ahol a száradásról és a rejtélyes "pattanásaimról" fogok írni, utána pedig mutatok olyan termékeket, amik nekem beváltak.

  • Megosztás:

Több bejegyzés a témában

0 megjegyzés

Köszönjük a megjegyzésed!